Asimetrija informacij – ste žrtev pojava, ki povzroča finančne težave? | Prva kreditna zavarovalnica

Asimetrija informacij – ste žrtev pojava, ki povzroča finančne težave?

Si predstavljate, kako laže bi sprejemali poslovne odločitve, če bi točno vedeli, kdo so zanesljivi kupci in kateri so tisti, ki vas lahko spravijo v stečaj? »V svetu popolnih informacij bi stečajev ne bilo – zakaj bi posodili denar nekomu, za katerega vemo, da nam ga ne bo vrnil?« Tako pravi Joseph Stiglitz, Nobelov nagrajenec za ekonomijo, ki je pred nekaj leti zaslovel prav po študijah o asimetričnih informacijah. Te so namreč ključnega pomena za obvladovanje finančnih tveganj.

Katero podjetje bi razkrilo VSE podatke o svojem poslovanju?

Tudi če imate dolgoletnega kupca, ki mu dobavljate blago in mu zaupate, da bo poravnal obveznosti, ne morete pričakovati, da boste vedno imeli vse informacije o njegovem poslovanju ali o tem, kako redno mu plačujejo kupci, ali vlaga v razvoj, ali ga banke podpirajo, in tako naprej. Ne glede na to, da že vrsto let sodelujete, se čez čas lahko izkaže, da kupčevo poslovanje šepa, saj morda še ni poravnal enega izmed računov, morda celo dveh ali treh, dolgovi se nabirajo, vaš denarni tok je ogrožen. Asimetrija informacij privede namreč tudi do situacij, ko dobavitelj zaupa kupcu, ki mu prodaja na odprt račun, kupec pa ne razkrije vseh informacij o svojem poslovanju in obljublja redno plačilo.

Alarm se največkrat vklopi prepozno

Stiglitzev citat odlično povzema problematiko asimetrije informacij – gre za dejavnik, ki močno vpliva na malodane vse dogodke v poslovnem svetu. Pojavi se, ko ima eden od dveh partnerjev ali pogodbenih strank več informacij kot drugi. Prvi teoretiki so ta ekonomski izraz razložili s pomočjo rabljenega avtomobila, pri čemer ima prodajalec bistveno več informacij o rabljenem vozilu kot kupec, kar vpliva na celoten kupoprodajni proces. Enak mehanizem asimetričnih informacij se vedno pojavlja med proizvajalci, prodajalci in kupci.

Nepopolne informacije o partnerjevem (slabem) poslovanju občutno vplivajo na vaše finančno stanje: ko kupec že začne zamujati s plačilom, vas z »izgovorom« o dolgoletnem sodelovanju lahko prepriča, da mu še vedno dobavljate blago. Šele ko že nekaj časa ne prejmete nakazila, se vklopi rdeči alarm – največkrat prepozno.

Obstajajo mehanizmi, s katerimi se lahko zavarujete

Večina podjetij se zaveda, da so tudi dolgoletni partnerji lahko vprašljivi, zato sama spremljajo bonitete in vedo, v kakšni finančni kondiciji so kupci. Toda v večini primerov bi lahko bolje izkoristili zaposlene za core business, namesto da naročajo bonitete, berejo finančne izkaze in vodijo izterjave. Strošek dela za izterjavo kupcev in naročanje ter pregledovanje bonitet v večini primerov predstavlja znesek, ki bi ga bilo veliko pametneje vložiti v koristno zavarovanje prodaje.

Zavarovanje prodaje je vedno koristno, ko poslujete s kupci na odprt račun, saj sicer vedno tvegate, da iz takšnega ali drugačnega razloga ne boste prejeli plačila. S stroški, ki jih sicer imate z zaposlenimi, ki se ukvarjajo z obremenjujočo administrativno platjo izterjave in preverjanja kupcev, krijete letno premijo za zavarovanje terjatev, s tem pa pridobite še druge koristi:

  • povečanje prodaje s prenovljeno prodajno politiko, ki ne zahteva avansa,
  • odločnejši nastop na tujih trgih,
  • strokovna pomoč usposobljenih profesionalcev zavarovalnice, ki skrbijo za preverjanje bonitet kupcev iz več lokalnih bonitetnih hiš in nudijo pomoč pri morebitni izterjavi.

Izvedite več o zavarovanju terjatev

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

2 + 6 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Prvi kreditni zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.