Ko vas najboljši kupec pahne v najhujšo krizo | Prva kreditna zavarovalnica

Ko vas najboljši kupec pahne v najhujšo krizo

Kot podjetje morate državi plačati DDV in prispevke, delavcem plačo, plačati morate surovine in druge stroške. Takoj, ko niste več zmožni dobavljati izdelkov, ker nimate več surovin, vas kupci opustijo ... Kako kljubovati situaciji, ko gre največji kupec v stečaj in vam ne plačuje več?

Kupec, ki stalno naroča večje količine, drži pokonci celotno podjetje …

Vsako podjetje, ki pripravlja izdelke, ki jih potrošniki radi vzamejo v roke, ali nudi storitve, ki se jih ljudje z veseljem poslužijo, je lahko srečno, da ima svoj bazen kupcev. Zvesti kupci so prav gotovo najboljša garancija za uspeh v gospodarskem svetu, saj omogočajo stabilnost, predvidljivost in denarni tok. Pa je to povsem res?

Mnoga proizvodna podjetja so celo močno odvisna od svojih najzvestejših in največjih kupcev. V Sloveniji (pa tudi drugod) pa je pogosto kupec, ki podjetju še omogoča, da obstaja, samo eden – ta je največji in najmočnejši, s tem pa ima tudi največ prostora za pogajanja za nižje cene in hitrejšo dobavo. Ker je obstoj proizvodnega podjetja tako zelo odvisen od tega velikana, bo vodstvo prej ali slej klonilo in se mu popolnoma prilagodilo.

… potem pa velikanu vajeti spolzijo iz rok

Največji kupec, tisti, ki je redno naročal večje količine izdelkov iz celotnega asortimana, tisti, ki je svoje obveznosti poravnal z bolj ali manj majhnimi odstopanji od predvidenih rokov, se znajde v finančnih težavah. To sprva sploh ne deluje alarmantno: bilance ostajajo v normi, kupec še vedno naroča standardne količine … Kje se lahko zalomi? Poleg vsega pa je podjetje imelo celo to srečo, da je od kupca dobilo menico – dokument, s katerim kupec potrjuje, da bo svoj dolg poplačal v določenem roku.

Nenadoma začnejo deževati novice o tem, da se je kupec čez noč znašel na robu stečaja. Običajno bi podjetje, ki ne zmore odplačevati vseh dolgov do dobaviteljev, vzelo novo kreditno posojilo in tako pridobilo sredstva za poplačilo obveznosti. Zaradi nižje bonitetne ocene, vedno večjega nezaupanja in vse hitreje rastočih dolgov mu banke nočejo več odobriti novih posojil – kupec torej ne more dobiti denarja, s katerim bi lahko izpolnil svoje obveznosti do dobaviteljev – do vas!

Zakaj bi čakali, da se vaš kupec znajde v težavah in vas pahne v začarani krog primanjkljajev?

Vodstvo podjetja, ki je tako močno odvisno od tega propadlega kupca, se čez noč znajde v praktično brezizhodni situaciji. Ker kupec ni zmožen poplačati zapadlih obveznosti, se v podjetju pojavi grozeča finančna luknja, ki se iz meseca v mesec veča. Kako je mogoče, da se čez noč lahko vse obrne na glavo?

Podjetje, ki je utrpelo takšno škodo, ni imelo ustreznega varovalnega načrta. Kljub močnemu primanjkljaju stroški ostajajo enaki: surovine, ki jih podjetje potrebuje, da lahko sploh kar koli počne, imajo še vedno svojo ceno, delavci morajo dobiti svoje plače, država mora dobiti svoj delež, ki ga smrtno resno zahteva vsak mesec, obroki za najete kredite morajo zadovoljiti nepopustljive upnike. Tako se začne pogubni začarani krog primanjkljajev, ki usodno zamajejo temelje še tako zaupanja vrednega in trdnega podjetja, ki je bilo po možnosti še vodilno v svoji industriji.

Kako bi se dobavitelj lahko zaščitil pred potopom?

Kljub temu da je kupec mogoče dobaviteljev dolgoletni partner in da je bilo vedno vse tako, kot mora biti, to še ne pomeni, da tak odnos zagotavlja varno poslovanje.

Kot dobavitelj, ki posluje na odprt račun, se mora podjetje vedno ustrezno zaščititi: prvi korak je to, da redno in pogosto spremlja dogajanja v svoji industriji, politiki in preverja stanje svojih kupcev. Vedno je treba pustiti nekaj prostora za dvome: bilančno stanje kupca lahko izgleda super, vendar to še ne prikaže končne slike. Na poslovanje podjetja in na njegovo uspešnost vpliva več faktorjev, ne samo finančni izkazi, ki jih lahko kadar koli pridobimo.

Še bolje in varneje pa je, če podjetje terjatve do svojega največjega in najpomembnejšega kupca zavaruje. Tako si zagotovi, da bo v primeru kupčevega stečaja ali kakršnih koli finančnih težav še vedno imelo možnost, da zapolni finančno vrzel. Zavarovalnica mu bo namreč izplačala odškodnino, ki podjetju pripada, ko kupec ne more poravnati svojih obveznosti.

Ste pripravljeni na mirnejši spanec in boljše rezultate?

Z zavarovanjem terjatev boste lahko mirneje poslovali in dosegali boljše rezultate, ne bo vam treba več skrbeti za morebitno škodo, drage administrativne postopke ob izterjavi in boleče rdeče številke na računu.

Izpolnite vprašalnik in zagotovite svojemu podjetju hitrejšo rast in brezskrbno poslovanje!

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

1 + 0 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Prvi kreditni zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.