Odlog plačila: prednosti in slabosti za dobavitelje | Prva kreditna zavarovalnica

Odlog plačila: prednosti in slabosti za dobavitelje

Poslovanje z odlogom plačila ima številne prednosti in je vsesplošno uveljavljena praksa v trgovinskih poslih. Res pa je, da zahteva tudi veliko mero pozornosti dobaviteljev, saj morajo ti venomer paziti, da poslujejo z dobro stoječim podjetjem, za katerega je manj verjetno, da bo zašlo v likvidnostne težave. Ta skrb se občutno zmanjša, če se podjetje ustrezno zavaruje in omeji možnost finančne izgube.

Prednosti poslovanja z odlogom plačila

1.Hitrejše pridobivanje kupcev in konkurenčna prednost

Če ponujate možnost odloga plačila, imate več možnosti, da pridobite nove kupce, ki jim tak plačilni pogoj ustreza. Mnoga podjetja so navajena prodaje na odprt račun – z njimi se boste teže dogovorili za posel, če boste zahtevali avans. Poleg tega lahko na ta način prehitite konkurenco, ki morda ni pripravljena ponuditi takšnih plačilnih pogojev.

2.Boljši ugled in hitrejše širjenje posla

Če kupca navdušite z ugodnimi plačilnimi pogoji in dobro ponudbo, si povečate možnosti, da vas bo priporočil tudi svojim partnerjem. Verjemite, da je ustno priporočilo še vedno zlata vredno, zato nikar ne zanemarite dejstva, da se vam bo prodaja na odprt račun tudi v prihodnosti obrestovala.

3.Možnost obsežnejših naročil

S ponudbo odloženega plačila povečate možnosti, da bo kupec naročil večjo količino ali več dražjih izdelkov, ki bi jih pri avansu zlahka črtal s seznama. Večja verjetnost je, da se za obsežnejša naročila odloči, če ima na voljo vsaj mesec dni za poravnavo obveznosti.

4.Izkazovanje stabilnosti in verodostojnosti

Ugodni plačilni pogoji kažejo na verodostojnost in uveljavljenost podjetja, saj si nova in manj izkušena podjetja redko lahko privoščijo poslovanje na odprt račun. Takšni plačilni pogoji izkazujejo, da poslujete stabilno in da se ne bojite finančnih izgub, ne nazadnje tudi, da ste poskrbeli za učinkovito upravljanje terjatev.

Slabosti poslovanja z odlogom plačila

1.Visoki stroški, če kupec ne plača

Če kupec ne poravna svojih obveznosti, tvegate, da boste ostali brez premoženja v terjatvah, poleg tega pa vas čakajo še stroški izterjave in pravnih postopkov. Če se kupcu zniža bonitetna ocena, odprtih terjatev niti ne bo mogoče zavarovati niti pridobiti ugodnih faktorinških pogojev za odkup.

2.Veliko administracijsko breme

Poslovanje z odlogom plačila zahteva večjo angažiranost računovodskega oddelka in vodstva. Celoten proces poslovanja s kupci mora biti skrbno voden, pomemben pa je tudi stalni monitoring bonitetnih ocen in drugih dejavnikov, ki bi lahko vplivali na plačilne sposobnosti kupcev.

3.Šibko načrtovanje denarnega toka

Če ne prejmete avansa, nimate likvidnih sredstev, kar pomeni, da morate pametno načrtovati denarni tok. Hitro se zgodi, da odpremljate naročila večje vrednosti, na plačilo pa morate čakati dlje časa, kar omeji vaše zmožnosti poslovanja.

Zavarovanje terjatev vam nudi učinkovito zaščito in prednost pred konkurenco

Zavarovanje terjatev je nastalo prav z namenom, da podjetja lahko samozavestneje širijo poslovanje na nove trge in se pri tem izognejo rizikom, ki jih prinaša prodaja na odprt račun. Dejstvo je, da mednarodni trg praktično zahteva prodajo blaga z odlogom plačila, zato so lahko konkurenčna le podjetja, ki takšne plačilne pogoje ponujajo brez oklevanja.

SID – Prva kreditna zavarovalnica ima več kot desetletje izkušenj z zavarovanjem terjatev slovenskih izvoznikov in podjetij, ki želijo učinkovito upravljanje s tveganji. S sklenitvijo pogodbe za zavarovanje terjatev  pridobite številne prednosti:

  • varneje poslujete na odprt račun,
  • izognete se neprijetnim pravnim postopkom v tujih državah, kjer je pravna varnost slabša,
  • hitreje pridobivate nove kupce, saj vam ni treba zahtevati bančnih garancij ali drugih tipov zavarovanj,
  • na voljo je strokovna asistenca, ki vključuje informacije o posebnosti poslovanja različnih sektorjev, bonitetne ocene kupcev, pravne nasvete, pomoč pri reševanju težav s plačili in izterjavi,
  • izboljšate svojo bonitetno oceno, pridobite več kredibilnosti in večje možnosti za najem posojila pri kreditodajalcih,
  • drzneje in samozavestneje vstopate na nove trge, saj imate vedno krit hrbet pred morebitnimi škodnimi primeri,
  • znatno izboljšate prodajne rezultate in začnete aktivno dosegati zadane poslovne cilje.

 
 

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

5 + 13 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Prvi kreditni zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.