Prilagodite izdelke, ki jih že imate, in osvojite nove trge | Prva kreditna zavarovalnica

Prilagodite izdelke, ki jih že imate, in osvojite nove trge

Razvoj produktov je kontinuiran proces, ki zagotavlja, da na trgu ponudimo aktualno in sodobno blago. Dotrajane izdelke odstranimo iz asortimana in jih zamenjamo s svežimi, sodobnimi in prilagojenimi za današnje potrebe. Življenjski cikel posameznega izdelka je odvisen od njegovega namena in trenutnih razmer na trgu – lahko gre za popolnoma nov produkt, ki naslavlja novo ciljno skupino, pogosto podjetja razvijejo alternativno različico obstoječega izdelka, ki ponovno vzpostavi svoj trg, mnogokrat pa gre za že obstoječ produkt, ki ga podjetje plasira na nov, še neosvojen trg.

Razvoj je proces, ki nima končnega datuma

Tudi če je nek proizvod že na trgu in se uspešno ali manj uspešno prodaja, to še ne pomeni, da je njegova zgodba zaključena. Razvoj produktov mora biti konstanta v vsakem podjetju, ne glede na to, ali gre za končen produkt ali za polizdelek. Zahteva tesno sodelovanje med razvojnim oddelkom in končnimi uporabniki, saj se le na ta način ustvari izdelek, ki izpolnjuje zahteve trga in ohranja svojo donosnost.

Razvoj ustreznih produktov je še posebej zanimiv takrat, ko si ogledujemo nove trge. Dejstvo je, da se tržišča med seboj zelo razlikujejo glede na povpraševanje, standarde, kupno moč in druge dejavnike. V podjetju se tako lahko odločimo za različne poti prilagajanja izdelkov določenemu trgu. Nekatere produkte moramo modificirati tako, da zadovoljijo standarde trga (npr. elektronski izdelki lahko zahtevajo 110 voltov, ponekod drugje pa 220 voltov), lahko razvijamo popolnoma nov produkt, lahko pa se poslužimo tako imenovane glokalizacije produkta.

Kaj želimo doseči s prilagoditvijo produktov

Različni tipi izdelkov lahko služijo različnim namenom, kar pametna podjetja izkoristijo v svoj prid. Izdelek, ki na domačem trgu nima posebnega povpraševanja, je lahko izjemno donosen na tujem tržišču. Z inovativnimi izdelki lahko podjetje prodre na obstoječ trg in zadovolji potrebe, ki doslej še niso imele svoje rešitve. Dodatna nadgradnja izdelka ali malenkostni popravki lahko drastično povečajo tržni delež in spodbudijo ponovno zanimanje (dober primer na slovenskem trgu je legendarno kolo Pony, ki je v zadnjih letih spet postalo pravi hit). Prav tako je pomembno pozicioniranje produktov, sploh takrat, ko osvajamo nov trg. Nenazadnje pa lahko s primerno prilagoditvijo izdelkom znižamo stroške proizvodnje, včasih ga lahko na trgu ponudimo po še boljši ceni, kar lahko dodatno razširi ciljno publiko.

Primeri uspešno prilagojenih izdelkov

Starbucks – ne le kava, temveč celotna ponudba

Starbucks je uspešno ameriško podjetje, ki v več kot petdesetih državah kraljuje s svojimi kavarnami. Njihova posebnost je široka ponudba kav z različnimi okusi, ki si jih vsaka lahko prikroji po svojih željah. Čeprav je individualna priprava kave glavno gonilo Starbucksovih kavarn, so skozi leta svojo ponudbo dodatno razširili, tako da ni govora več le o kavarni, temveč o lokalu, kjer lahko ješ, piješ ali nakupuješ izdelke, ki so povezani s kavo. Poleg mletih zrn z vsega sveta so na voljo skodelice, lončki, termovke in podobno, seveda z logotipom blagovne znamke Starbucks. S strategijo razširitve ponudbe s sorodnimi izdelki podjetje pričakuje še vsaj 37.000 novih lokacij do leta 2021.

McDonalds – glokalizacija burgerjev za trg, ki se je zdel nedosegljiv

O glokalizaciji govorimo takrat, ko ponudbo širimo globalno in jo hkrati prilagodimo lokalnim posebnostim. Veliko podjetij svoje izdelke modificira tako, da se ujamejo z vrednotami, navadami in okusi ciljnega tržišča. McDondals v osnovi ponuja goveje hamburgerje, zato se je Indija, kjer je krava po božje čaščena, zdelo popolnoma nedostopna in nesmiselna. Kljub temu se je našla rešitev, ki je podjetju omogočila rast tudi na tako zahtevni lokaciji – meni so prilagodili lokalnim posebnostim in začeli ponujati krompirjeve burgerje ter piščančje burgerje z indijskimi začimbami.

Glokalizirajte izdelke in osvojite še več trgov

Glavno pravilo pri razvoju produktov je to, da poslušate in upoštevate končne uporabnike. Pri ponudbi in povpraševanju ne gre za to, kar je všeč vam ali kar se vam zdi, da bi se lahko dobro prodajalo. Nujna osnova so tržne raziskave in dober pregled nad dogajanjem na posameznem trgu – šele ko imate vse to odkljukano, lahko začnete z glokalizacijo in modificiranjem produktov za druge trge.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
CAPTCHA

To vprašanje je namenjeno preizkusu, ali ste uporabnik ali robot.

8 + 5 =
Rešite to enostavno matematično nalogo. Npr. za 1+3 vnesite 4.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Prvi kreditni zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.