Skrbi nas, da tuj kupec ne bo plačal: se lahko zavarujemo? | Prva kreditna zavarovalnica

Skrbi nas, da tuj kupec ne bo plačal: se lahko zavarujemo?

Uspelo nam je priti do posla z novim kupcem, ki bo lepo dopolnil naše prodajne plane. Toda s to stranko nimamo izkušenj, slabo poznamo razmere v njeni državi in sumimo, da bi utegnilo priti do težav s plačilom.

Pridobivanje novih kupcev v tujini (pa tudi v Sloveniji) je ključno za podjetja, ki želijo povečati dohodke in dobiček. Tuji kupci so po navadi večji, naročajo večje količine, velikokrat pa tudi pripomorejo k splošnemu ugledu, saj je sodelovanje s tujino lahko dober znak, ki kaže na vnemo in sposobnosti podjetja. Toda pot do novih tujih kupcev ni najlažja.

Do boljše konkurenčnosti z zavarovanjem terjatev

V vsakem podjetju je pametno optimizirati stroške z iskanjem zanesljivih in cenovno primernih partnerjev. Potencialne stranke v tujini niso nič drugačne, tudi če gre za dobro stoječa podjetja, ki jim je na prvi pogled malo mar, koliko plačajo za neko določeno surovino ali storitev.

Prodor na tuje trge je bistveno enostavnejši, če smo resnično dovolj konkurenčni, da prehitimo mednarodne tekmece v svojem sektorju. Kupci se bodo za sodelovanje odločili tudi na podlagi plačilnih pogojev, ki jim jih kot dobavitelji ponujamo, pa tudi na podlagi naše bonitetne ocene.

Boljšo konkurenčnost in več fleksibilnosti lahko pridobimo tako, da zavarujemo terjatve na domačem in/ali na tujem trgu – lahko pa zavarujemo samo terjatve posameznih poslov. Ta oblika zavarovanja ni tipična, a je uporabna, ko želimo novemu poslovnemu partnerju ponuditi čim boljše pogoje sodelovanja.

Plačilni pogoji so eden izmed pomembnejših faktorjev

Vzemimo za primer dve podjetji, ki pridelujeta sadne sokove: obe stavita na kakovost, imata vso predpisano dokumentacijo za izvoz prehranskih izdelkov in obe se potegujeta za posel, ki bi enemu od njiju zagotovil konstantna naročila izdelkov za nekaj let. Eno od podjetij se je odločilo, da bo zavarovalo terjatve tega posla pri kreditni zavarovalnici, drugo pa bo samo prevzelo rizik neplačila kupca.

Potencialni naročnik bo primerjal ponudbi podjetij, pri čemer bo pomemben faktor to, kakšne plačilne pogoje mu posamezno podjetje postavlja. Tisto podjetje, ki terjatev ne bi zavarovalo, ima strožje plačilne pogoje, saj zahteva avansno plačilo. Pred tveganjem neplačila se torej zavaruje na drugačen način – tako, da z avansom krije stroške proizvodnje in dobave.

Drugo podjetje, ki bo v primeru sodelovanja zagotovo zavarovalo terjatve, potencialnemu kupcu ponuja prodajo na odprt račun, torej z odlogom plačila. To lahko stori samozavestno, saj ve, da mu kreditna zavarovalnica krije hrbet, če bi kupec močno zamujal pri plačilih ali svojih obveznosti sploh ne bi poravnal.

Dobra bonitetna ocena privlači dobre poslovne partnerje

Seveda pa plačilni pogoji niso edini faktor, ko gre za sklepanje poslov. Kupci želijo sodelovati z dobavitelji, ki so zanesljivi in ki bodo zmožni dostaviti blago v dogovorjenih rokih.

Boljša bonitetna ocena praviloma pomeni tudi stabilnejši denarni tok in dobičkonosnost podjetja, kar kupcu pove, da bo dobavitelj najverjetneje sposoben proizvesti dogovorjene količine surovin ali izdelkov.

Prav zato je smiselno, da podjetje zavaruje terjatve celotne prodaje, ne samo posameznih poslov, čeprav je včasih tudi to ena izmed rešitev.

Zavarovanje celotne prodaje ima namreč vrsto prednosti: omogoča bolje predvidljiv denarni tok, izboljša bonitetno oceno podjetja, poleg tega pa je cenovno ugodnejše, saj je pri zavarovanju celotne prodaje tudi premijska stopnja praviloma nižja.

Zavarovanje celotne prodaje omogoča varnejše poslovanje

Strokovnjaki svetujejo, da je zavarovanje terjatev celotne prodaje, domače in/ali tuje, bolj smiselno od zavarovanja posameznih poslov, saj ste le na tak način lahko zares brezskrbni. Tudi tisti kupci, ki jih sicer dobro poznate in z njimi sodelujete že več let, lahko čez noč postanejo slabi plačniki.

Če so vse vaše terjatve zavarovane, ste bolj konkurenčni, lažje prepričate svetovne trge, pridobite boljše kreditne pogoje in poslujete varneje tudi na območjih, kjer so tveganja višja.

Prava informacija je vredna več kot 100 novic

Prave informacije in koristni nasveti lahko pomembno vplivajo na razvoj vašega poslovanja. Bodite vedno na tekočem. Brezplačno se vpišite med prejemnike spletnih novic in prvi boste izvedeli o novostih, zanimivostih in o dogajanju na trgu.

To prevent automated spam submissions leave this field empty.

Pogosta vprašanja

  • Kaj vključuje storitev zavarovanja terjatev?

    Storitev zavarovanja terjatev krije rizik neplačila kupcev, ki jim prodajate na odprt račun. Pri Prvi kreditni zavarujete terjatve, ki nastanejo pri prodaji blaga in storitev doma ali v tujini.

    Zavarovanje krije komercialne rizike, kot so prekomerna zamuda plačil in primeri insolventnosti (stečaj, prisilna poravnava), ter nekomercialne ali politične rizike.

    Zavarovanje terjatev vključuje ocenitev bonitete kupcev, oceni sledi odločitev o višini zavarovalnega kritja za posameznega kupca. Zavarovanje terjatev vključuje tudi upravljanje teh: stalno spremljanje kupca in prilagajanje ustrezne višine limita. V primeru nastanka zavarovalnega primera vam izplačamo zavarovalnino.

  • Zakaj zavarovati terjatve? Kaj pridobimo?
    • Varovanje pred finančno izgubo zaradi neplačila,
    • povečanje vaših prihodkov in dobičkonosnosti,
    • izboljšana kreditna sposobnost vašega podjetja in s tem
    • lažji dostop do financiranja.

    Banka namreč prepozna koristi zavarovanja podjetja:

    • zmanjšanje tveganja,
    • povečanje prihodkov in dobičkonosnosti,
    • zmanjšanje stroškov preverjanja kupcev,
    • zagotavljanje visokega nivoja upravljanja tveganj ter posledično
    • izboljšanje vaše bonitete.

    Zavarovanje terjatev vam omogoča varno prodajo na odprt račun (odloženo plačilo) brez dodatnih varščin, ki bi jih sicer morali zagotoviti vaši kupci. V sklopu zavarovanja terjatev vam nudimo tudi pomoč pri reševanju težav s prekomernimi zamudami plačil (opomini, način izterjave ipd.) ter strokovno asistenco (pravni nasveti, informacije o posebnostih poslovanja različnih sektorjev na različnih trgih ipd.).

Kontakt

Davčna ulica 1 (južni vhod)
1000 Ljubljana

To prevent automated spam submissions leave this field empty.