Bližnji vzhod ni le privlačna in zanimiva turistična destinacija. Skriva namreč tudi zanimive tržne priložnosti, ki bi lahko pomenile pomemben del širjenja poslovanja za mnoga slovenska podjetja. Čeprav gre za območje s svojevrstnimi političnimi in ekonomskimi izzivi, predstavlja ogromen potencial za podjetnike, saj je v konstantnem razvoju in zajema trg z visoko kupno močjo. Toda že samo srečanje z arabsko kulturo je lahko zahtevno, zato je dobro, da se na morebitne spoznavne sestanke pripravimo vnaprej in na trg vstopimo s celostno strategijo.
Napovedana rast BDP, industrijski sektor je v zagonu
Kot tretji največjih proizvajalec nafte in plina na svetu imajo države Bližnjega vzhoda iz te panoge kar 25 % bruto domačega proizvoda, kar pa je občutno nižji delež kot v preteklosti. Industrijski sektor namreč močno raste, predvsem kovinska industrija, proizvodnja aluminija, cementa in drugega gradbenega materiala, pa tudi pohištvena in živilska proizvodnja. Zanimiv je tudi trg z ekološkimi živili, za katerega se napoveduje izjemna rast, predvsem zaradi vse večjega zavedanja prebivalstva o pomenu zdrave prehrane. Največje gospodarstvo predstavlja Savdska Arabija, takoj za njo pa so Združeni arabski emirati – finančno, trgovsko, logistično in turistično središče celotne regije.
Za poslovno mreženje in iskanje potencialnih partnerjev je posebno zanimiv sejem Arab Health v Dubaju v Združenih arabskih emiratih – gre za največji sejem medicinske opreme, pripomočkov in zdravstvenih storitev. Med drugimi odmevnimi sejmi so še Beautyworld Middle East (maj), Intersec Dubai (januar) in Middle East Concrete (marec).
Zavedajte se pomena kulture
To sicer velja za vse predele sveta, vendar je za nas primer Bližnjega vzhoda zelo očiten. Obsega arabske države na jugozahodu Azije in Egipt v Severni Afriki. Že od nekdaj vemo, da so hrana, obnašanje v javnosti in zakoni v teh državah drugačni, zato jih tudi pričakujemo in se nanje lažje pripravimo. Vendar je tisto, kar je pomembno za uspešno dogovarjanje o poslu, čisto nekaj drugega: v poslovnem svetu Bližnjega vzhoda imajo veliko težo tudi prepričanja, načela, način komunikacije in vrednote. Če jih ne spoznamo dovolj, imamo malo možnosti, da bomo ustvarili pristne odnose, ki so glavna podlaga za sklepanje dolgoročnih poslov.
Odnosi so gonilo družbe
Arabska družba se oblikuje na podlagi medosebnih odnosov, kar se kaže v njenem splošnem kolektivnem duhu. Na prvem mestu ni posameznik, temveč družba, družina in v nekaterih primerih tudi lokalna skupnost. Hierarhija ima pomembno vlogo, zato nikakor ni priporočljivo zanemarjati njenega pomena. Slovenci radi rečemo, da so v naši državi pomembne veze in poznanstva, a Bližnji vzhod ni v tem pogledu nič kaj drugačen, predvsem zato, ker se vse večje zgodbe gradijo na dobrih odnosih. Tudi odločitve se sprejemajo skupinsko in z dogovorom vseh vpletenih, po navadi na dolgih maratonskih sestankih.
Slovenija izvozi največ električnih strojev in opreme
V preteklem letu so slovenska podjetja izvozila različne industrijske izdelke in polizdelke, med katerimi izstopajo električni stroji in njihovi deli (24 %), pa tudi farmacevtski proizvodi (14 %), jedrski reaktorji in razne mehanske naprave (9 %). Manjši delež izvoza predstavljajo vozila in njihovi deli (7 %), pa tudi optični, merilni, kontrolni in precizni instrumenti in aparati (6 %) ter izdelki iz kamna, sadre, cementa in drugih surovin (6 %).
Prva kreditna zavarovalnica nudi svetovanje in asistenco s strani izkušenih strokovnjakov, ki na dnevni ravni spremljajo dogajanje v državah Bližnjega vzhoda. Zavarovanci imajo dostop do bonitetnih ocen podjetij in drugih pomembnih podatkov za sklenitev uspešnih poslov.